elyapımı

>sağlık öğütleri

Posted on: 22 Şubat 2009

>
Gelen bir iletiden sağlığımızla ilgili bildiğimiz ama
bazen unuttuğumuz şeyleri burada kayıt altına alıyorum.
Böylece arasıra bakabilirim.Belki okuyanların da işine yarar.

KENDİNİZİ SEVİYORSANIZ …

1-Suyu seviniz. Güne iki bardak ılık su icerek başlayıp, gün boyunca 2- 2,5 litre su tüketmeye çalışınız.

2-Her sebze ve meyveyi mevsiminde en az iki defa tüketiniz. Doğanin tamamını kullanmış sayılırsınız.

3-Çocuklar icin sütü, büyükler icin de özellikle yoğurdu her gün sofranızdan eksik etmeyiniz.

4-Evinizde kurutulmus nane, ihlamur, adacayi, kekik, kusburnu, fesleğen, keten tohumu, zencefil,çörekotu, yesil çay,soğan
ve sarımsak,maydanoz,tere ve rokayı
her zaman bulundurunuz.

5-Salatanızı mümkün olduğu kadar çok çeşitten oluşturunuz.

6-Hazır çorbalar yerine kendi yaptığınız corbaları tercih ediniz.

7-Kış icin ev yapımı domates salçasını tercih ediniz. Domates harika bir antioksidandir.

8-Katkı maddeleri içeren gıdaları, mevsim dışı sebze ve meyveleri fazla tüketmeyiniz.

9-Günlükk 3-4 adet badem, ceviz ve fındık yiyin.

10-Haftada en az 2 kez bakliyat ve balık tüketmeğe çalışınız.

11-Sıcak yemekler için çelik,cam veya toprak kapları tercih ediniz.

12-Kış aylarinda kaşar peyniri, portakal, limon,mandalina ve kuşburnu tüketimini arttırınız.Hergün bir elma ve bir havuç vücudumuz için harikadır.

13-Kışın dışarıda işleriniz yoğun ise; güne 1 kaşık pekmez içerek baslayınız. Bu uygulama vücudunuzun antifrizidir.

14-Zihinsel çalışıyorsanız kuru üzüm yiyiniz. Beyniniz enerjisiz kalmasin.

15-Ekmek tercihinizi kepekliden,tam buğday unundan yana kullanınız.

16-Her sabah 20 dakika derin nefes alıp verme çalışması yapılması, her nefes alımlarında 4-5 saniye nefesin içimizde tutulması cok yararlıdır.

17-Sabahları ofis veya evinizi en az 5 dakika havalandırmak ve günlük 30 dakika tempolu yürümek.

18-Gülmeyi hiç ertelemeyiniz. Ruhunuzun en iyi ilaçlarındandır.

19-Gece uyku ortamının karanlık olması, yorgunluk durumlarında ise öğleyin kısa süreli uykular iyidir.

20-Her gün 5 dakika gözlerinizi kapatıp hiçbir şey düşünmeyin.

21-Kahvaltı masanızda bal bulundurunuz. (iyi bir bal olmak kaydıyla)

22-Yağ tercihinizi margarin yerine zeytinyağından yana yapınız.

23-Kahvaltının mutlaka tam yapılması, öğle öğününün orta, aksam ise hafif yenmesi her zaman iyidir.

24-Tuz ve şekeri ölçülü almak gerekir.

Etiketler:

3 Yanıt to ">sağlık öğütleri"

>ne güzel bilgiler bunlar.ah keşke uygulayabilsek.sevgiler

>Çiğdemcim öğütler güzel umarım uygulayabiliriz.

>evet unutmayalım,uygulayalım:)

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Hakkımda Ayvalık,Türkiye

Paylaşmak ve yeni fikirler almak için blok yazıyorum. Yaptıklarımı,okuduklarımı kayda geçmenin ve günce tutmanın da bir yolu.Hoşgeldiniz...

Bilgi:Kayıt olduktan sonra size gönderilen e-postadaki linke tıklayarak aktivasyon işlemini tamamlayın.

Diğer 6 takipçiye katılın

Yaptıklarım

ARŞİVİM

Müzik

RSS Bilinmeyen Besleme

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Bilinmeyen Besleme

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS icimizdekikarnaval

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Bilinmeyen Besleme

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Bilinmeyen Besleme

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

Popüler Yazılar & Sayfalar

HAVA DURUMU

%d blogcu bunu beğendi: