elyapımı

Annemin Portakal Reçeli ♥

Posted on: 12 Şubat 2011

>

Ben annemim yaptığı portakal reçelini
çok beğenirim.Şimdiye kadar biraz zor
diye hiç tarif almamıştım,zaten o bize
yapıp,veriyor.Ama arşivime girsin dedim.
Gittim,yapım aşamalarını fotoğraflayıp,
Picasa ile film yaptım,müzik de ekledim.

Buyurun reçele.
Malzemeler :
1 kilo portakal ve portakalların suyu (sıkarken özlü kalsın çok sıkmayın),
1 limon,1 kilo şeker
Benim gibi çok tatlı sevmiyorsanız, ya şekeri
biraz azaltın ya da 2 portakal fazla koyun.
Püf noktaları :
Yıkanmış portakallar ve limon biraz rendelenir.
Bu reçelde kullanılmaz,
kurabiye,kek için saklayabilirsiniz.
Rendelenen portakallar ve limon orta boy kesilir.
Sonra üstüne su konup biraz kaynatılır.
Kaynayınca suyu süzülüp atılır,yeniden su konur
yine kaynatılır.Böyle 3 kez suyu süzülünce
acısı gidiyormuş.Sonra derin bir tencereye
portakallar konup,şekeri ,
portakal suyu eklenir kaynatılmaya başlanır.
Azıcık köpük yaparsa alınır.
Kıvamı istenen gibi olunca reçeliniz hazır demektir.
Şu kavanozdaki rengin güzelliğine bakın🙂

 

 

2 Yanıt to "Annemin Portakal Reçeli ♥"

>Çok güzel görünüyor, reçel de silde da harika, anneciğinin ellerine sağlık, sevgiyle muhabbetle kal.

>portakal kokusunu çok severim kek ve pastaalrda… eçelin kokusu taa buraya kadar geldi… ellerine sağlık annenin ve senin.. paylaşıma teşekkürler… ama videoyu izleyemedim…

Bir Cevap Yazın

Hakkımda Ayvalık,Türkiye

Paylaşmak ve yeni fikirler almak için blok yazıyorum. Yaptıklarımı,okuduklarımı kayda geçmenin ve günce tutmanın da bir yolu.Hoşgeldiniz...

Bilgi:Kayıt olduktan sonra size gönderilen e-postadaki linke tıklayarak aktivasyon işlemini tamamlayın.

Diğer 6 takipçiye katılın

Yaptıklarım

ARŞİVİM

Müzik

RSS Bilinmeyen Besleme

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Bilinmeyen Besleme

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS icimizdekikarnaval

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Bilinmeyen Besleme

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Bilinmeyen Besleme

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

Popüler Yazılar & Sayfalar

HAVA DURUMU

